In het kort

Voor Care ontwikkelden wij SEA-campagnes die zorgen voor leadgeneratie en uiteindelijk meer conversie. In deze case laten we zien welk proces eraan voorafging en welke resultaten we hebben geboekt.  

Meer weten?

Wil je meer informatie over deze case? Laat een berichtje achter voor Remco!

Remcoheijnen
Remco Heijnen
Director
+31 6 20 13 98 84 r.heijnen@nexwork.nl

Optimalisatie gericht op conversie en leadgeneratie

Een nieuwe website betekent niet dat je klaar bent. Juist met een website is het belangrijk om goed te blijven monitoren en de prestaties van je website in kaart te brengen en te analyseren. Na een gezamenlijk intensief traject op het gebied van optimalisatie en zoekmachinemarketing heeft de website een dusdanige verandering ondergaan en is er meer ingespeeld op het realiseren van conversie en leadgeneratie. Dit hebben we uitgevoerd in twee stappen: eerst de website optimaliseren,‘quick wins’ aanpakken en een uitgebreid zoekwoordenanalyse middels de Keyword Effectiveness Index (KEI) om de vindbaarheid (organisch) te verhogen. Na goede resultaten zijn themapagina’s verder geoptimaliseerd en voorzien van conversiemogelijkheden en leadgeneratie-formulieren. 

+ 7 %

meer gebruikers op de website

SEA-campagnes in het verlengde van SEO-optimalisatie

In voorbereiding op deze campagnes hebben wij het account binnen het Google Display Netwerk heringericht, een keyword-analyse gedaan en leadformulieren ingesteld. Na de voorbereiding zijn er SEA specifieke campagnes ingericht. Deze campagnes zijn enerzijds gericht op leadgeneratie op het gebied van kantoorschoonmaak en cleanroom schoonmaak en anderzijds op merkbekendheid. Gezamenlijk zijn de KPI’s afgestemd. Wekelijks worden de campagnes gemonitord en wordt er een maandrapportages opgesteld welke inzicht verschaffen in de prestaties van de campagnes en of deze in lijn liggen met de beoogde doelstellingen.

Advertentie 4 Care
Advertenties 1 Care

Resultaat: 44.000 vertoningen, 1.700 kliks, 16 nieuwe leads

De uitdaging bij de campagnes voor Care zit in het beperkte budget. Desalniettemin zijn er prachtige resultaten behaald, die bijdragen aan de hoofddoelstelling namelijk: een verdriedubbeling van het aantal ingevulde formulieren (op jaarbasis) voor nieuwe aanvragen van schoonmaak. Het succes van de campagnes zit in de continue bijsturing en verwachtingsmanagement. Dat wil zeggen dat we intensief contact hebben met Care en de behaalde resultaten bespreken. Gezamenlijk kunnen we eventueel nieuwe acties uitzetten om de gestelde doelstellingen te behalen.

"Het is fijn om stapsgewijs aan de website te werken en daar ook positieve resultaten van terug te zien."
Annemieke de Bruyne - Manager Marketing & Communicatie
"Samen met Care zijn we een intensieve samenwerking gestart op het gebied van zoekmachinemarketing. Na alle inspanningen op het gebied van SEO en SEA zijn we trots op de tot nu toe behaalde resultaten."
Maarten van Hout - Online Marketeer
15 %

van de gebruikers op de pagina cleanroom komt via Adwords

+ 5 %

kwalitatief ingevulde formulieren

Over Care

Care is een Belgisch schoonmaakbedrijf dat onderdeel is van de Vebego Holding. Care richt zich met haar diensten op middelgrote klanten en heeft een aparte business unit gespecialiseerd in Cleanroom reiniging. Zij geloven in de kracht van een aangename werkomgeving. Zowel voor hun medewerkers als voor de medewerkers van hun klanten.

Meer weten over deze case? Remco beantwoordt al je vragen.

Over Nexwork
(part of Conclusion)

Nexwork is een online bureau voor alle complexe online vraagstukken. Strategisch, doordacht en een tikkeltje eigenwijs. Een bureau zonder langdradige communicatie maar korte lijnen, proactieve houding en daarbij trots onderdeel van Conclusion.

Ik wil graag meer weten