In het kort
Van Ede & Partners is een organisatie gericht op loopbaancoaching. Zij zetten zich in voor mensen en helpen bij het recht doen aan talenten, kennis en ervaring die plezier doen en voldoening geven. Door dat de afgelopen jaren het aanbod steeds meer met elkaar vervlochten is geraakt, kwam er een sterke behoefte om ook online een verdiepingsslag in te slaan: het strategischer inzetten van online communicatie, om de boodschap beter aan de doelgroep over te brengen. Samen gingen we aan de slag om de strategie te herzien, idem voor de look en feel.
Website als verlengstuk en leadgeneratie
De website moet een verlengstuk blijven van de diensten van Van Ede & Partners, waarbij bezoekers hun eigen problematiek herkennen in de verhalen en het gevoel krijgen dat Van Ede & Partners de juiste partij is om hem of haar verder te helpen met hun carrière. Een ander doel was een hogere leadgeneratie middels de website. Deze is dan ook meer ingericht op conversies, ten opzichte van de oude variant.
conversie na invullen van gebruikerstest
meer paginaweergaven
Een fris design en een betere UX-flow
Om te bepalen wat de online next steps zijn werd er een strategische sessie gehouden. Vanuit de reeds bestaande persona’s, die wij enkele jaren geleden hebben opgesteld, is gekeken of deze nog altijd de juiste doelgroepen zijn en hoe de doelgroepen vanuit User Experience (UX) nog beter bediend kunnen worden.
Middels een nieuw fris design en een betere UX-flow welke past bij het huidige online tijdperk wilt Van Ede & Partners direct twee zaken vertellen: de succesverhalen, ofwel bewijsvoering en wat men te bieden heeft. Daarnaast hebben agenda en workshops (belangrijk onderdelen voor Van Ede & Partners) een prominentere plek gekregen op de website. Vanuit UX is in het design meegegeven dat men ten alle tijden een call-to-action heeft om contact te zoeken.
95% meer gebruikers
Het resultaat mag er zijn. Sinds hernieuwde livegang zijn in vergelijking over dezelfde periode van het jaar daarvoor 95% meer gebruikers op de website geweest. Het aantal paginaweergaven is gestegen met 27% en het aantal sessies is met 54% toegenomen. Daarnaast blijft de website van Van Ede & Partners in ontwikkeling door middel van A/B-testen om doelgerichte conversie te realiseren.
De test om te ontdekken of Van Ede & Partners bij een potentiële klant past is een belangrijk onderdeel van de website en zorgt voor leads. In het eerste half jaar na de hernieuwde livegang zijn 13% van de gebruikers die de test hebben ingevuld over gegaan tot conversie.
Een verdiepingsslag met online marketing
Op dit moment is Nexwork gezamenlijk met Van Ede & Partners bezig om een online marketing verdiepingsslag te maken. Vanuit de persona’s en klantreizen wordt onderzocht waar de touchpoints (contactmomenten) liggen en wat op dat moment de boodschap moet zijn in combinatie met het juiste kanaal. Met deze aanpak kan Van Ede & Partners korter naar de doelgroepen kruipen en op het juiste moment, middels het juiste kanaal aanwezig zijn.
Over Van Ede & Partners
Van Ede & Partners begeleidt mensen die het stuur van hun leven en van hun carrière in eigen handen willen nemen. Van Ede & Partners kenmerkt zicht vanwege de persoonlijke aanpak met focus op groei en ontwikkeling van de persoon. Door het zelfinzicht dat Van Ede & Partners creëert, dragen ze bij aan duurzame en voldoening gevende carrières. Zo ontstaan Careers that Matter!
Meer weten over deze case? Remco beantwoordt al je vragen.
Over Nexwork
(part of Conclusion)
Nexwork is een online bureau voor alle complexe online vraagstukken. Strategisch, doordacht en een tikkeltje eigenwijs. Een bureau zonder langdradige communicatie maar korte lijnen, proactieve houding en daarbij trots onderdeel van Conclusion.
Meer weten over deze case? Neem contact op met Remco!