In het kort

We4people is een interim- en detacheringsbureau voor de vakgebieden Finance & Control en Data Sience & BI. Samen met hen zijn we een traject gestart om hun propositie te laten aansluiten bij de identiteit van de organisatie. Door de doelgroepen en bijpassende boodschappen inzichtelijk te maken, werkten we naar het gezamenlijke doel: een nieuwe strategie, nieuwe website en huisstijl passend bij hetgeen dat we4people wil zijn en uitstraalt.

Meer weten?

Neem contact op met Remco voor al je vragen rondom dit project.

Teamfoto Remco
Remco Heijnen
Director
+31 6 20 13 98 84 r.heijnen@nexwork.nl
Vertel mij meer

Van brand canvas naar nieuwe huisstijl

Door te starten met strategische sessies, is er in het begin gefocust op de identiteit en boodschap waar we4people voor staat. Dit hebben we gedaan middels het brand canvas model. Dit model wordt vaak ingezet bij het (her)ontwikkelen van een merkconcept zoals ook bij we4people. Binnen het brand canvas model komen het verhaal, de symbolen (huisstijl) en de strategie samen. Om deze onderdelen goed in te vullen, werd we4people uitgedaagd om de belangrijkste doelgroepen en het verhaal te beschrijven.

De hiring manager, de professional en de kandidaat zijn aangegeven als belangrijkste doelgroepen. Na het bepalen van de boodschap, de identiteit en doelgroep, zijn we aan de slag gegaan met de persona’s. Door de doelgroep tastbaar te maken in de vorm van een persona, kan de klantreis specifieker uitgewerkt worden. Nadat we samen het onderdeel verhaal en strategie hebben ingevuld, kwamen we tot de conclusie dat het onderdeel symbolen (huisstijl) niet goed aansloot. Hierdoor zagen wij de noodzaak voor we4people om de huisstijl te gaan veranderen, zodat alle kwadranten passen bij de identiteit.

Tablet We4people 1
Samen met Nexwork hebben we onze propositie aangescherpt en van daaruit onze huisstijl en website opnieuw gestyled. Nexwork kenmerkt zich door verfrissende, kritische inzichten en vertaalt dit naar een product dat past bij ons als klant.
Xavier Lardenoije - Managing Partner
3

Persona's

1

Huisstijlhandboek

Van website tot visitekaartjes

Om het geheel compleet te maken ging onze designer Femke aan de slag met de visuele vertaling van de identiteit en het verhaal. Zo werd er besloten om in de uitingen hoogtelijnen te verwerken, die de groei en ontwikkeling van de persona symboliseren. Daarnaast is er gekozen voor twee primaire kleuren die het onderscheid weergeven tussen de kandidaat, professional en de hiring manager.

De blauwgroene kleur weerspiegelt de hiring manager, deze kleur straalt vertrouwen uit en staat voor duidelijke communicatie. De lichtblauwe kleur weerspiegelt de kandidaat en professional, de kleur straalt vertrouwen en loyaliteit uit. Door het oranje in het logo te verwerken wordt er harmonie en warmte toegevoegd aan de primaire kleuren. De kleuren vormden samen de basis van het verder uitgewerkte huisstijlhandboek. In het huisstijlhandboek komen onder andere ook de typografie en fotografie aan bod. Gedurende de ontwikkeling van de huisstijl heeft we4people meermaals de huisstijl getest bij haar doelgroep. En met een positief resultaat!

In de maanden die hierop volgden, ontwikkelden we voor we4people een frisse en overzichtelijke website, met nieuwe functionaliteiten waardoor de gebruikerservaring wordt geoptimaliseerd. Daarnaast ondersteunden we ook bij de ontwikkeling van offline communicatiemiddelen, denk bijvoorbeeld aan visitekaartjes en briefpapier.

Project preview
we4people-slider-1 we4people-slider-2 we4people-slider-3 we4people-slider-4 we4people-slider-5

Over we4people

We4people is het interim- en detacheringsbureau dat zicht focust op mensen. Zij kenmerken zich door persoonlijke aanpak en oprechte interesse. We4people gaat voor duurzame relaties en partnership waarin het een kwestie is van geven en nemen. We4people investeert in de relatie met medewerkers en opdrachtgevers en zijn een verbindende kennispartner binnen de vakgebieden Finance & Control en Data Science & BI.

Teamfoto Chiara
Chiara Poulssen
UX/UI Designer
+31 (0)43 604 90 71 c.poulssen@nexwork.nl

Ook behoefte aan complete rebranding? Neem dan contact met ons op!

Contact